Zaterdag 9 mei - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van Marjan Apol - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 mei - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van Marjan Apol - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 mei

Door: marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

09 Mei 2015 | Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Zaterdag 9 mei, 21 km
Deze ochtend zomaar een ontbijt met yoghurt en cruesli, naast natuurlijk stokbrood, boter en jam. We nemen afscheid van de drie Fransen, die vandaag naar huis gaan, lopen langs de bakker en de supermarkt en gaan weer aan de wandel. Helaas veel langs een vrij drukke weg vandaag, de D10. We zijn blij als we na een kilometer of 6 die weg verlaten en via kleinere, deels onverharde weggetjes verder gaan. We komen het Oostenrijkse stel weer tegen dat we van de week al eerder zagen. Het landschap is mooi, maar niet heel bijzonder, al wordt het on de loop van de dag steeds mooier. En datzelfde geldt voor het weer: toen we vertrokken was de regen net over, maar in de loop van de dag wordt het steeds beter met minder wolken en meer zo'n. De pijpen kunnen er weer af! Het klimmen wordt zelfs al weer een warm klusje. Dat belooft wat voor de komende dagen. Voor morgen staat de steilste top van de hele route op het progtamma: 300 meter klimmen en afdalen. Dat laatste wordt de ultieme test voor mijn knie. En op maandag moeten we 30 km lopen (eerder is er geen overnachtingsplek vrij ) terwijl er dan een temperatuur van tegen de 30 graden wordt voorspeld! Maar vandaag gaat het allemaal prima, om half 4 lopen we Benevente de l'Abbaye binnen. Onze gite is gauw gevonden. We hebben. Er een prachtige in Engelse stijl ingerichte kamer incl. badkamer tot onze beschikking met uitloop naar de tuin met uitzicht op de kerk en omdat er geen andere gasten zijn hebben we ook in de keuken het rijk alleen. Een goed moment om zelf weer eens te koken, zowel goed voor de vitamines als voor de portemonnee. We eten op het bankje in de tuin met rondcirkelende zwaluwen boven ons hoofd.